Nederlandse distributeur +31 493 529 559

Menu

Guarantie en beleidslijnen

Garantiebeleid

Roll-Rite® garandeert dat al haar producten, met uitzondering van dekzeilen, vrij zijn van materiaal- of fabricagefouten bij normaal gebruik en service voor een periode van één jaar vanaf de datum van verzending.

Bovendien garandeert Roll-Rite® al haar elektrische en hydraulische tandwielmotoren tegen vroegtijdige slijtage. Tandwielmotoren met wormwielreductoren zijn gegarandeerd tegen voortijdige slijtage gedurende een periode van drie (3) jaar. Tandwielmotoren met rechte en/of schuine vertanding hebben een garantie van vijf (5) jaar tegen voortijdige slijtage.

Roll-Rite® zal als enige oordelen of vermeende productdefecten of voortijdige slijtage onderhevig zijn aan garantie. Roll-Rite® behoudt zich het recht om deze garantie te weigeren voor alle producten die gerepareerd, gewijzigd, onjuist geïnstalleerd, gebruikt, behandeld, verwaarloosd of misbruikt zijn, of in het geval van nalatigheid, een ongeluk of schade, inclusief wijzigingen in elektrische specificaties of andere problemen die niet te wijten zijn aan gebreken in Roll-Rite® vakmanschap of materialen.

Behalve zoals hieronder beschreven, is deze garantie specifiek beperkt tot de vervanging of reparatie, naar keuze van Roll-Rite®, van dergelijke defecten of vroegtijdige slijtage onder voorbehoud van garantie, zonder kosten, wanneer het volledige product franco naar de fabriek wordt teruggestuurd. Roll-Rite® zal een product niet repareren of vervangen wanneer het defect raakt of defecten vertoont ten gevolge van normale slijtage.

U moet een RGA-nummer (Return Goods Authorization) verkrijgen voordat u het product retourneert.
Om een RGA-nummer aan te vragen gebruikt u ons online RGA-formulier hier - of - neem contact op met de fabriek op +1-989-345-3434. De kosten voor het retourneren van het product, zonder enige geldige claim tegen Roll-Rite om deze te laten vergoeden, zijn voor rekening van de klant. Producten die ontvangen zijn zonder een duidelijk RGA-nummer op de buitenkant van de verpakking worden geweigerd.

Producten die worden geretourneerd voor garantieonderzoek en die niet onder de garantie vallen, zijn ten laste van de koper. Beschadigde producten die niet onder de garantie vallen, worden alleen aan de klant geretourneerd als dit wordt gevraagd voordat de werkzaamheden beginnen. De klant is verantwoordelijk voor de kosten van reparatie, opslag en retourzending van producten die niet onder de garantie vallen. De betalingsautorisatie moet door Roll-Rite® ontvangen zijn voordat alle apparatuur die niet onder de garantie valt wordt geretourneerd.

Gegarandeerde producten worden kosteloos gerepareerd of vervangen en franco teruggestuurd via dezelfde of vergelijkbare middelen die werden gebruikt om het product op te sturen. Reparatie of vervanging van dergelijke producten gebeurt naar goeddunken van Roll-Rite®, waarbij de vervanging gebeurt met behulp van de momenteel beschikbare modellen of onderdelen die dezelfde of gelijkwaardige functies uitvoeren. Arbeidskosten, andere dan welke die in onze fabriek worden gemaakt, met inbegrip van maar niet beperkt tot arbeidsloon voor de installatie van een gerepareerd of vervangend product, worden niet gedekt door deze garantie en zullen door de klant worden gedragen.

Deze beperkte garantie sluit alle andere garanties uit, expliciet of impliciet. Roll-Rite® is niet aansprakelijk voor een bedrag dat hoger is dan de aankoopprijs van de goederen. Roll-Rite® is niet aansprakelijk voor bijzondere incidentele of gevolgschade. Deze garantie, die alleen voor de oorspronkelijke klant geldt, geeft u specifieke wettelijke rechten. Het is onderworpen aan het Duitse recht, zonder rekening te houden met conflicterende wetten. Het VN-kooprecht (CISG) is uitgesloten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de fabriek:
Telefoon: +1-989-345-3434
Fax: +1 989-345-7805
E-mail: info@RollRite.com